Pierwsze kroki dla klientów Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego

Serwis PKO supermakler – pierwsze kroki

Dziękujemy za wybór Biura Maklerskiego PKO Banku Polskiego. Dzięki aktywowaniu dostępu internetowego, rachunkiem inwestycyjnym możesz zarządzać poprzez serwis PKO supermakler w wersji przeglądarkowej i aplikacji mobilnej.

 

1. LOGOWANIE

Do serwisu PKO supermakler możesz zalogować się przez:

2. WPŁATY NA RACHUNEK

Aby wpłacić pieniądze na rachunek inwestycyjny wystarczy przelać środki lub wpłacić gotówkę w oddziale PKO Banku Polskiego na indywidualny rachunek do wpłat, którego numer znajdziesz na pierwszej stronie Umowy o świadczenie usług maklerskich, a także w serwisie PKO supermakler (po kliknięciu na numer rachunku w prawym górnym rogu, wybierz z menu Informacje o rachunku > Rachunki bankowe).

W przypadku posiadania rachunku połączonego z kontem osobistym, przelew możesz zrobić również korzystając z gotowej formatki w iPKO oraz IKO. Wystarczy wejść w sekcję Moje Produkty – Inwestowanie – Biuro Maklerskie i przy wybranym rachunku kliknąć na ikonę z trzema kropkami oraz wybrać opcję "Wpłać pieniądze na rachunek"

Aby wpłacić pieniądze w walucie obcej, przelew należy wykonać na rachunek prowadzony dla danej waluty. Numery walutowych rachunków znajdziesz w serwisie PKO supermakler klikając na numer rachunku inwestycyjnego w prawym górnym rogu i wybierając z menu Informacje o rachunku > Rachunki bankowe (rachunki walutowe są widoczne jeśli podpisałeś Aneks o wykonywanie zleceń na rynkach zagranicznych).

 3. WYPŁATY

Aby wypłacić pieniądze z rachunku inwestycyjnego, kliknij na górze ekranu w "Mój portfel", a następnie na przycisk "Przelew". Przelew możesz wykonać tylko na konto osobiste połączone z rachunkiem inwestycyjnym lub dowolne konto zdefiniowane jako dodatkowy rachunek do przelewów.
Wypłacie podlegają pieniądze znajdujące się w polu "Dostępne". Jeżeli środki widoczne są w polu "Należności", należy odczekać na ich rozliczenie (w przypadku uzyskania należności ze sprzedaży akcji na rynku polskim, ich rozliczenie trwa dwa dni robocze od dnia realizacji sprzedaży).

 4. ZŁOŻENIE ZLECENIA

Zlecenia możesz składać w zależności od zakresu zawartej umowy:

Podstawowe zlecenie powinno zawierać następujące dane:

 5. POSIADAJĄC RACHUNEK INWESTYCYJNY MOŻESZ DODATKOWO

a) złożyć wniosek o aktywację w serwisie PKO supermakler (lub w POK):

b) zawrzeć w placówce:

INFORMACJE DODAKTOWE

Przed rozpoczęciem inwestycji:

- obejrzyj krótkie filmy instruktażowe dotyczące korzystania z serwisu PKO supermakler

- sprawdź opis wszystkich funkcjonalności serwisu PKO supermakler oraz zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytaniaFAQ,

- zapoznaj się z opisem funkcji aplikacji mobilnej PKO supermakler,

- bądź na bieżąco ze zdarzeniami na rachunku inwestycyjnym - korzystaj z powiadomień,

- odwiedź również sekcję "Edukacja"oraz zapoznaj się z Zasadami bezpiecznego korzystania z serwisu PKO supermakler,

- przy pierwszym logowaniu wyraź zgodę na elektroniczną dystrybucję deklaracji  PIT-8C jeśli chcesz otrzymać ją wcześniej i mieć zawsze dostepną w zakładce Dokumenty, a jeśli zakładałeś rachunek w PUM, maksymalnie w ciągu 12 dni od otwarcia rachunku wyrazić zgodę na "Trwały nośnik elektroniczny" jeśli chcesz obniżyć koszt prowadzenia rachunku i otrzymywać wybrane dokumenty w formie elektronicznej (plik PDF).

KONTAKT Z BIUREM MAKLERSKIM