Jak zacząć
Krok 1
Aktywacja Usługi :
- osobiście w POK,
- lub w serwisie supermakler
poprzez złożenie Wniosku do Umowy o świadczenie usług maklerskich przez Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego o aktywowanie usług w zakresie wykonywania zleceń nabycia lub zbycia na Rynkach regulowanych*
*W serwisie supermakler jest to możliwe tylko w przypadku klientów, którzy zawarli Umowę o świadczenie usług maklerskich po 1 marca 2011 roku lub podpisali aneks wprowadzający nową treść umowy.
Krok 2
Wpłata środków pieniężnych
Wpłata złotych – w standardowy sposób na indywidualny nr rachunku pieniężnego.
Wpłata waluty obcej:
Klienci BM PKO Banku Polskiego mogą dokonywać wpłat w następujących walutach obcych: CHF, EUR, GBP i USD, NOK, HUF, SEK, CZK, DKK.
BM PKO Banku Polskiego oferuje swoim Klientom unikalną i automatyczną obsługę operacji w walutach obcych.
Wpłata waluty obcej na rachunek inwestycyjny następuje na indywidualne rachunki pieniężne Klienta. Numery rachunków do wpłat dla każdej z walut uzyskać można:
- po zalogowaniu do aplikacji supermakler w menu Ustawienia-> Informacje o rachunku-> Rachunki bankowe do wpłat,
- kontaktując się z Punktem Obsługi Klienta BM telefonicznie (dla osób posiadających aktywną usługę składania zleceń i dyspozycji za pośrednictwem serwisu telefonicznego BM PKO Banku Polskiego) lub podczas osobistej wizyty,
- kontaktując się z infolinią techniczną aplikacji supermakler (dla osób posiadających aktywną usługę składania zleceń i dyspozycji za pośrednictwem serwisu telefonicznego BM PKO Banku Polskiego).
Przelewy zwrotne realizowane są na rachunek bankowy Klienta właściwy dla danej waluty, który można zdefiniować podczas wizyty w Punkcie Obsługi Klienta BM PKO Banku Polskiego. W opisie przelewu należy umieścić imię i nazwisko oraz numer rachunku inwestycyjnego (8-cyfrowy).
Krok 3
Złożenie zlecenia na rynek regulowany:
- Za pośrednictwem aplikacji supermakler
- Telefonicznie (dla osób posiadających aktywną usługę składania zleceń i dyspozycji za pośrednictwem serwisu telefonicznego BM PKO Banku Polskiego) lub osobiście w jednym z -Punktów Obsługi Klienta BM PKO Banku Polskiego - Wyszukaj placówkę
- Telefonicznie pod nr (22) 521 82 13 (dla osób posiadających aktywną usługę składania zleceń i dyspozycji za pośrednictwem serwisu telefonicznego BM PKO Banku Polskiego).
- Składanie zleceń na rynki zagraniczne wymaga Aktywacji usługi. Aktywacji można dokonać osobiście w jednym z Punktów Obsługi Klienta BM PKO Banku Polskiego, lub za pośrednictwem aplikacji supermakler,
- Zlecenia kupna i sprzedaży na zagraniczne rynki regulowane oraz dyspozycje anulacji przyjmowane są osobiście, telefonicznie oraz za pośrednictwem aplikacji supermakler
- Brak ograniczeń dotyczących minimalnej wartości zlecenia kierowanego na zagraniczny rynek regulowany, niezależnie od waluty rozliczenia zlecenia.
- Prowizja maklerska:
w przypadku zleceń rozliczanych w złotych i w walutach obcych prowizja wynosi 0,29% nie mniej niż stawka minimalna. Szczegóły zostały opisane w komunikacie nr 14 Dyrektora BM PKO Banku Polskiego - Pokrycie zlecenia muszą stanowić złotówki lub waluta obca (EUR, USD, CHF, GBP, NOK, HUF, SEK, CZK, DKK).
- Zasilenie rachunku w złotówki i w waluty obce odbywa się w standardowy sposób jak dla transakcji na rynku polskim. W przypadku wpłaty / przelewu waluty obcej należy dokonać wpłaty / przelewu na indywidualny rachunek Klienta odpowiedni dla waluty wpłaty/przelewu
- Na poszczególne rodzaje rynków regulowanych przyjmowane są zlecenia: z limitem ceny (limit order), PKC (market order), stop limit. Termin ważności zleceń kupna nie może być dłuższy niż 30 dni.
Szczegółowe informacje dotyczące rynków zagranicznych: (22) 521 82 13
Infolinia:
801-304-403 (dla połączeń krajowych)
(81) 535-63-63 (dla połączeń krajowych, zagranicznych i z telefonów komórkowych)
Infolinia o usługach internetowych:
801 169 235 – numer dla połączeń krajowych
+48 22 521 90 90 – numer dla połączeń krajowych, zagranicznych i z telefonów komórkowych
Infolinia jest czynna w godzinach 8:00 – 18:30 w dni robocze