Dbaj o bezpieczeństwo swoich danych w sieci

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpiecznego korzystania z Serwisu obligacyjnego

  1. Ustaw bezpieczne (skomplikowane) hasło i pamiętaj o jego regularnej zmianie*
    - minimalna długość hasła wynosi 12 znaków,
    - użyj kombinacji cyfr oraz liter z uwzględnieniem wielkiej oraz małej litery (zalecamy również użycie znaku specjalnego),
    - w haśle nie są przyjmowane polskie litery.
  2. Używaj różnych haseł do różnych serwisów
  3. Nie podawaj loginu/hasła na nieszyfrowanych i podejrzanych stronach. Przed zalogowaniem do Serwisu obligacyjnego, sprawdź poprawność zainstalowanych certyfikatów bezpieczeństwa, klikając na ikonę informacji o witrynie przy adresie strony internetowej. Sprawdź czy certyfikat bezpieczeństwa jest wystawiony dla PKO Bank Polski S.A. Jeśli dane na stronie będą budzić wątpliwość, przerwij logowanie i skontaktuj się z Biurem Maklerskim PKO Banku Polskiego.
  4. Nie loguj się przez publiczne, niezabezpieczone wi-fi do Serwisu obligacyjnego.
  5. Nie loguj się do Serwisu obligacyjnego na urządzeniach publicznie dostępnych np. w kafejkach, hotelach.
  6. Nie korzystaj z dostępnych publicznie gniazd USB do ładowania telefonu oraz zewnętrznych nośników danych (np. „pendrive”),  które nie są Twoją własnością.
  7. Używaj aktualnego programu antywirusowego, systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej.

Dodatkowo:

  1. Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
  2. Nie udostępniaj loginu i hasła do Serwisu obligacyjnego osobom trzecim (w tym osobom przedstawiającym się jako pracownicy Banku/Biura Maklerskiego nawet jeśli na telefonie połącznie przychodzące jest opisane jako Biuro Maklerskie/Bank). Pracownik Banku/Biura Maklerskiego podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu loginów i haseł dostępu.
  3. Nie instaluj i nie pobieraj dodatkowego oprogramowania, o które prosi dzwoniąca osoba przedstawiająca się jako nasz pracownik. PKO Bank Polski/Biuro Maklerskie nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do Serwisu obligacyjnego, żadnego dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

W przypadku wątpliwości odnośnie otrzymanego telefonu/wiadomości e-mail skontaktuj się z nami w celu weryfikacji czy Biuro Maklerskie jest autorem komunikacji. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj.

* Aby zmienić hasło, wystarczy po zalogowaniu do Serwisu obligacyjnego wejść w boczne menu i kliknąć w „Klient”, „Zmiana hasła”, wpisać aktualne oraz nowe hasło i aktywować „Zmień hasło”.