Dbaj o bezpieczeństwo swoich danych w sieci
Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpiecznego korzystania z Serwisu obligacyjnego
- Ustaw bezpieczne (skomplikowane) hasło i pamiętaj o jego regularnej zmianie*
- minimalna długość hasła wynosi 12 znaków,
- użyj kombinacji cyfr oraz liter z uwzględnieniem wielkiej oraz małej litery (zalecamy również użycie znaku specjalnego),
- w haśle nie są przyjmowane polskie litery. - Używaj różnych haseł do różnych serwisów
- Nie podawaj loginu/hasła na nieszyfrowanych i podejrzanych stronach. Przed zalogowaniem do Serwisu obligacyjnego, sprawdź poprawność zainstalowanych certyfikatów bezpieczeństwa, klikając na ikonę informacji o witrynie przy adresie strony internetowej. Sprawdź czy certyfikat bezpieczeństwa jest wystawiony dla PKO Bank Polski S.A. Jeśli dane na stronie będą budzić wątpliwość, przerwij logowanie i skontaktuj się z Biurem Maklerskim PKO Banku Polskiego.
- Nie loguj się przez publiczne, niezabezpieczone wi-fi do Serwisu obligacyjnego.
- Nie loguj się do Serwisu obligacyjnego na urządzeniach publicznie dostępnych np. w kafejkach, hotelach.
- Nie korzystaj z dostępnych publicznie gniazd USB do ładowania telefonu oraz zewnętrznych nośników danych (np. „pendrive”), które nie są Twoją własnością.
- Używaj aktualnego programu antywirusowego, systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej.
Dodatkowo:
- Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
- Nie udostępniaj loginu i hasła do Serwisu obligacyjnego osobom trzecim (w tym osobom przedstawiającym się jako pracownicy Banku/Biura Maklerskiego nawet jeśli na telefonie połącznie przychodzące jest opisane jako Biuro Maklerskie/Bank). Pracownik Banku/Biura Maklerskiego podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu loginów i haseł dostępu.
- Nie instaluj i nie pobieraj dodatkowego oprogramowania, o które prosi dzwoniąca osoba przedstawiająca się jako nasz pracownik. PKO Bank Polski/Biuro Maklerskie nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do Serwisu obligacyjnego, żadnego dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
W przypadku wątpliwości odnośnie otrzymanego telefonu/wiadomości e-mail skontaktuj się z nami w celu weryfikacji czy Biuro Maklerskie jest autorem komunikacji. Dane kontaktowe znajdziesz tutaj.
* Aby zmienić hasło, wystarczy po zalogowaniu do Serwisu obligacyjnego wejść w boczne menu i kliknąć w „Klient”, „Zmiana hasła”, wpisać aktualne oraz nowe hasło i aktywować „Zmień hasło”.