Zasady cyberbezpieczeństwa
Nie podawaj loginu/hasła na nieszyfrowanych i podejrzanych stronach
Przed zalogowaniem do PKO supermakler, sprawdź poprawność zainstalowanych certyfikatów bezpieczeństwa, klikając na ikonę kłódki przy adresie strony internetowej.
Sprawdź czy certyfikat bezpieczeństwa jest wystawiony dla PKO Bank Polski S.A. Jeśli dane na stronie będą budzić wątpliwość, przerwij logowanie i skontaktuj się z nami
Nie instaluj na komputerze oprogramowania z nieznanych źródeł
Nigdy nie przesyłamy linków i załączników do dodatkowych zabezpieczeń w postaci np. certyfikatu e‑security, aplikacji antywirusowej lub innego dodatkowego oprogramowania
Używaj różnych haseł do różnych serwisów
Używaj skomplikowanych haseł
Nie loguj się przez publiczne, niezabezpieczone wi-fi
Nie loguj się również na urządzeniach publicznie dostępnych np. w kafejkach, hotelach
Nie korzystaj z dostępnych publicznie gniazd USB do ładowania telefonu oraz zewnętrznych nośników danych (np. „pendrive”)
Jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa
Aktualizuj programy, z których korzystasz
Używaj aktualnego programu antywirusowego, systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej
Podczas rozmowy telefonicznej
Nie udostępniaj loginu i hasła do serwisu PKO supermakler osobom trzecim
W tym osobom przedstawiającym się jako pracownicy banku/Biura Maklerskiego nawet jeśli na telefonie połącznie przychodzące jest opisane jako Biuro Maklerskie/bank. Pracownik banku/Biura Maklerskiego podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu loginów i haseł dostępu.
Nie instaluj i nie pobieraj dodatkowego oprogramowania
Nawet wtedy, kiedy poprosi Cię o to osoba, która przedstawia się jako nasz pracownik.
PKO Bank Polski/Biuro Maklerskie nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do rachunku inwestycyjnego, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
Przy logowaniu do PKO supermakler
Hasło
Ustaw bezpieczne (skomplikowane) hasło i pamiętaj o jego regularnej zmianie
- minimalna długość hasła to 8 znaków
- użyj kombinacji cyfr oraz liter z uwzględnieniem wielkiej oraz małej litery
- zalecamy również użycie znaku specjalnego. Dopuszczalne znaki specjalne: !?.:;@#$%^&*()_+-={}[]
- w haśle nie są przyjmowane polskie litery
Żeby zmienić hasło, po zalogowaniu do serwisu PKO supermakler kliknij na numer rachunku w prawym górnym rogu > Personalizacja > na dole strony przycisk Zmień hasło. W nowym oknie wpisz obowiązujące oraz nowe hasło i zapisz zmiany.
Dodatkowe potwierdzenie logowania
Ze względów bezpieczeństwa, chcemy każdorazowo upewnić się, że to na pewno Ty logujesz się do serwisu PKO supermakler.
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób potwierdzenia logowania.
Autoryzacja kodem SMS:
1. Wpisz login i hasło.
2. W nowym oknie wpisz kod SMS, który wysłaliśmy na numer Twojego telefonu komórkowego i kliknij na przycisk „Potwierdź”Autoryzacja aplikacją mobilną PKO supermakler:
1. Jeżeli nie masz zainstalowanej aplikacji mobilnej PKO supermakler, pobierz najnowszą wersję (ze sklepu Google Play lub App Store) i zainstaluj ją na swoim urządzeniu.
2. Wykonaj logowanie do aplikacji mobilnej PKO supermakler, aby sparować ją z przeglądarkowym serwisem PKO supermakler
3. Zaloguj się do przeglądarkowego serwisu PKO supermakler na pkosupermakler.pl
4. W prawym górnym rogu kliknij na numer rachunku inwestycyjnego > Urządzenia mobilne
5. Odszukaj odpowiednie urządzenie i wybierz na nim Aktywuj autoryzację mobilną. Autoryzację możesz aktywować tylko na jednym urządzeniu6. Ponownie w prawym górnym rogu kliknij na numer rachunku inwestycyjnego > Personalizacja
7. Przejdź do sekcji Metoda dodatkowej autoryzacji i wybierz Aplikacja mobilna. Zapisz zmiany (na dole strony)8. Dzięki powyższym ustawieniom, po podaniu loginu i hasła na stronie pkosupermakler.pl, poinformujemy Cię o konieczności zatwierdzenia logowania w swojej aplikacji mobilnej. Zaloguj się do aplikacji mobilnej PKO supermakler i potwierdź logowanie
Przy logowaniu do aplikacji mobilnej PKO supermakler
Kod PIN
- Używaj trudnych do odgadnięcia kombinacji (inne niż np. 000000 lub 123456)
- Nie zapisuj go w żadnym miejscu
- Jeśli będziesz podejrzewać, że ktoś mógł go poznać, niezwłocznie zmień go w serwisie PKO supermakler (kliknij na numer rachunku w prawym górnym rogu > Urządzenia mobilne)
Odcisk palca
- Loguj się szybciej – wystarczy, że przyłożysz swój palec do czytnika
- Nie musisz każdorazowo wpisywać swojego PIN-u
- Chronisz swoją aplikację – tylko Ty możesz ją odblokować
- Opcja dostępna na wybranych telefonach
Skan twarzy
- Loguj się na selfie – szybciej i bez wpisywania kodu PIN
- Bezpiecznie – masz pewność, że tylko Ty możesz odblokować swoją aplikację
- Opcja dostępna na wybranych telefonach
Jeśli masz wątpliwości odnośnie otrzymanego telefonu/wiadomości e-mail skontaktuj się z nami w celu weryfikacji czy Biuro Maklerskie jest autorem komunikacji.